veckans tips!

alla önskar vi väl att ha dendär snygga platta magen?
det gör iallafall jag men det kommer ju inte direkt
serverat på silverfat utan man själv måste ju jobba för det.
jag tycker att man kan träna dit den men bara för att
man vill bli smal eller så, så ska man ju inte svälta sig
själv eller så..
hur får man en platt och snygg mage då?
det finns väl olika metoder just nu sitter jag och googlar
så kan dela med mig av lite av det jag hittar..



Forskare: Bli smalare med tång
Tång kan vara nyckeln till att bekämpa fetma.
Enligt ny forskning vid universitetet i Newcastle kan
tången hindra kroppen från att absorbera upp till
75 procent av det fett som finns i maten vi äter.
Nu lägger forskare till fibrer från tången i bröd för att
testa om det kan få människor att gå ner i vikt.
Bland annat tror man att det ska kunna göra
exempelvis snabbmaten mycket nyttigare.


Bli smal och frisk med medelhavsmat
Testa medelhavsmat i vår.
Med frukt, grönt och rätt fett minskar
du midjemåttet enkelt och effektivt.
Du blir smalare och friskare!
Medelhavsmaten är enkel, god och nyttig. Med grönsaker,
frukt och bönor som bas och fett från olivolja
och fisk kan du både förlora kilon och förbättra din hälsa.
– Medelhavsmaten är okomplicerad,
du behöver inte åka till någon specialbutik eller laga svåra rätter.
 Om du börjar i dag kan du få effekt på bland annat dina blodfetter på bara några dagar.
Men för bestående resultat tar det längre tid,
säger läkaren och professorn Mai-Lis Hellénius 

Viktigt med fisk
Fettkvaliteten är viktig i medelhavskosten.
Maten är inte fettsnål, men du äter lite mättat fett och desto mer enkelomättat,
till exempel olivolja och fleromättat från nötter och mandlar. Från den stora
mängden fisk får du i dig omega 3-fetter.
– De är viktiga att få i sig eftersom kroppen inte kan
 tillverka de fettsyrorna. Därför ska du äta fisk och gröna
blad som också innehåller en sorts omega-3. 

Strunta i korven
Du äter cirka 50 procent kolhydrater, mycket från frukt, grönt och baljväxter. Tomater, lök och gröna blad är extra bra eftersom de innehåller mycket antioxidanter. Bönor är bra eftersom de har lågt GI (glykemiskt index) och mättar. De gelbildande fibrerna hjälper också till att sänka dina blodfetter och ditt blodsocker.
Proteinet som du får i dig från kött ska främst komma från fisk och kyckling. Plus lite rött kött, men mindre processat kött som köttfärs eller korv. Var måttlig med alkoholen.
– Många studier visar att små mängder rött vin är bra, det beror på halterna av antioxidanter. Men samtidigt finns det stora risker med alkohol, det är kaloririkt och kan ha skadliga effekter.

Mellanmål

Att äta regelbundet och låta måltiden ta tid är två saker som gör medelhavsmaten
effektivare. Hoppa inte över frukost, lunch eller middag, då riskerar du att äta fel saker eller för mycket. Ät mellanmål om du behöver, det är inget måste men de flesta mår bra av det eftersom blodsockret blir
jämnare, säger Mai-Lis Hellénius.
– Hur vi äter har också betydelse. I en studie som gjordes på Karolinska institutet hade de som åt oregelbundet mycket högre risk för övervikt och metabolt syndrom.



hinner inte lägga in så mycket mer men alltså,
om du vill bli smal så ät rätt och sitt inte
bara framför tvn/datorn utan ut och rör
på dig lite, bara att få frisk luft är ju härligt och bra!
jag har ett tips som jag gör varje kväll innan ja går och
lägger mig.
gör så många sit-ups du orkar och sen när du inte orkar några
fler då gör du 10 till, sen öka domdär 10 till 12-14-16 osv..
har blivit mkt starkare i magen!
gör även några armhävningar,
är dock rätt så svag i mina armar,
och ben, haha rättare sagt, hela jag är typ svag!
men det är mest magen jag vill fokusera på typ..

ha ett mål som du verkligen vill klara,
och har du viljan så går det.
if you want it, you can make it!





GODNATT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0